2012. december 11., kedd

A Szikla látványosságai – Limu Pools


Többen megkérdezték már az elmúlt időben, hogy mióta itt vagyok, voltam-e már olyan helyen fürödni, mely valóban egy strand hangulatát idézi azzal a különbséggel, hogy a nagy medencének egyik oldalát maga az óceán képezi.


A volt királyi medencén túl máshol még nem jártam, így elhatároztam, hogy itt az ideje megismerkedni a Limu Pools medencéivel is, még akkor is, ha az idő épp nem elég és nem alkalmas a fürdőzésre. A sziget nyugati partjának felső részén, Namukulu Village északi határán egy kiépített rövidke ösvény vezet le a reef-re. 





Az országút szélén álló információs táblán az alábbiak olvashatók:

Az óceán viszonylag könnyű megközelíthetőségével Namakulu falu volt az egyik kedvező partraszálló helye a korai betelepülőknek. A Limu medencék tiszta vizének látványa örömteli lehetett a fáradt és kimerült érkezőknek.

Az országúttól egy könnyű séta csak a fő medencéhez, ami otthona egy sor tengeri életnek.
A vállalkozó szellemű és képzett úszó és merülő csöves búvár a külső sziklapadnál egy csatornán áthaladva közelítheti meg a többi északi medencét.

Nos, alig harminc méteres, jól kiépített, lépcsős lejáró leküzdése után az volt az első gondolatom, hogy először vagyok ezen a helyen, de hamarosan visszatérek már csak azért is, hogy a medencék káprázatosan tiszta és hűs vizébe merülve az itteni élővilág felfedezését követően az óceán messzeségébe eresszem gondolataimat. A hangulatos fürdőhelyen az alábbi képekhez hasonlók szöknek a látogató szemében: 





























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése