2012. július 29., vasárnap

Hala Tahi Togulu


Napra pontosan négy hónappal ezelőtt lázasan készültem az utazásra, rejtegettem érzéseimet nagyszerű hozzátartozóim előtt, kik elkísértek a repülőtérre. Érdekes, néhol mosolyt fakasztó visszaemlékezni aznapi gondolataimra. Rendelkeztem már némi hevenyészett információkról hosszú utazásom céljáról, láttam megkapó fotókat a tájról, de most látom igazán, hogy mennyi mindent nem tudtam még akkor a jelenlegi életemnek teret adó kis szigetről Niue-ról.


A fenti gondolatok nem csak a dátum miatt jutottak eszembe, sokkal inkább azért, mert átfutottam gondolatban,  a több száz elkészült fotót segítségül híva, hogy mennyi gyönyörű és megunhatatlan helyet, milyen sok információt összegyűjtöttem már az eltelt néhány hónap alatt, ráadásul mindezt úgy, hogy a szigetnek még csak piciny részét ismerem valójában. 

Na, és még mennyi téma van tervben, vagy épp az anyaggyűjtés időszaka alatt. Ha mindezt összegzem is több éves itt tartózkodást érdemel a sziget, hát úgy gondoltam, egy rövid, laza kirándulás során megismerem a sziget egy eddig nem látott piciny részét.

Konkrétan egy újabb sea trackról van szó Tamakautoga Village mellett, mely a déli part egyik, nem sokak által látogatott tengeri ösvénye. Pedig megérdemelné a figyelmet, ugyanis a kevés homokos (valójában inkább apró kavicsos) sea trackok egyike ez a hely. 



Sok nem ismerhető meg a helyről, sem történelmi esemény, sem helyi história nem köthető ide, de még csak a látogatásra ajánlott helyszínek között sincs megemlítve. Azt kiderítettem, hogy a búvárok előszeretettel keresik fel, állítólag a tarck környéki vízi világ közkedvelt a merülők között.

Én mindössze annyit láttam a partról, hogy egy gyönyörű helye a szigetnek óriásira növekvő korallokkal, a megszokott kristálytiszta vízzel, a víz sekélyebb részén vidáman játszadozó halakkal és végre nem kizárólagosan a megkövült korall plató látványával.

Persze ez lehet, hogy kissé elfogult, személyes vélemény, ezért az olvasóra bízom az alábbi képek alapján annak elbírálását.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése