2013. november 10., vasárnap

Első felfedező séta a városban

A pénteki megérkezést, elhelyezkedést és ismerkedést követően kíváncsiság töltött el, vajon milyen lehet a közvetlen környék. Nosza, a vasárnapi semmittevés helyett Walterrel felkerekedtünk és felkerestük a közelben lévő, egyik legnépszerűbb parkot.



Sokszor hallottam dicséretét az angol gyepnek, fel is készültem valamiféle látványra, de nem gondoltam volna, hogy az október végi napsütésben ilyen élénk, erővel teli színeket mutat majd az 1904-től kialakított és már akkor is nagy népszerűségnek örvendő Wardown Park.

A fenti évben a földterület az addigi tulajdonostól a városi vezetés vásárolta meg és megkezdte egy, a lakosság számára pihenést és kikapcsolódást biztosító park kialakítását. 1904 és 1908 között két lépcsőben szélesítették ki a területet átszelő River Lea medrét, így tavakat kialakítva a sokszínű növényvilágot felvonultató gyepes területen.

A folyó két irányba terelésével egy kicsiny szigetet is létrehoztak, melynek acélszerkezetes hídja jelenleg is renoválás alatt áll, így nem használható. A város vezetése egyébként 2005-től folyamatos felújításokat végez a park területén, így hamarosan modern megoldásokkal, de régi pompájában élvezhető majd ez a közkedvelt pihenőhely.

A séta során számtalan szép színes parkrészletet figyelhettem meg, de érdekes és jellegzetes építészeti, kertészeti megoldásokkal is találkozhattam, mint ahogyan azok az alábbi fotókon is megfigyelhetők.










































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése