2013. november 12., kedd

Szabadnap és egy villámlátogatás Bedfordban

Ma hivatalból voltam távol a munkahelyről. A néhány fontos adminisztratív feladat közül mára a NINo (National Insurance Number) igénylés miatti interjún kellett részt venni a közeli Bedford Job Centerében.


Az interjú időpontját 12.30 órára szabták meg, így esély sem volt arra, hogy a délelőtti műszakban dolgozzak, de esetleg a délutániban részt vehessek. Ez mínusz egy munkanapot jelent, vagyis mínusz bevételt, de hát a NINo az otthoni TB és adó szám együttesének felel meg, vagyis szükség van rá az itt munkát vállalóknak.

Bedfordba az utat vonattal tettem meg, ami ugyan csak fél órányira van Lutontól, ám a retur jegy közel az otthoni száz kilométeres jegyének felel meg. Igen, ez is Anglia. Az élelmiszer, ruházat, műszaki eszközök közel azonosak, sőt sok esetben olcsóbbak az otthoniaknál, de a szolgáltatások és a lakhatás árai az egekben járnak.

Az interjú gyakorlatilag egy személyes kapcsolatfelvétel, néhány azonosító kérdés megválaszolása alap esetben, ám én most kissé hosszabbá tettem az ügyintézési időt. Az ügyintéző hölgy meghallva, hogy elvált vagyok, minden házastársról részletes információkra volt kíváncsi, így adatok sokaságát préselte ki belőlem. Gondolom, valamiféle elővigyázatossági szabályok miatt szükséges ez és csak remélem, hogy a megnevesített hölgyek semmiféle zaklatásnak nem lesznek kitéve miattam. Lehet, hogy legközelebb egyszerűbb lesz single-nek vallanom magam?

A városka egyébként hangulatos, vidéki angol város benyomását keltette az első, vonatból vetett pillantások alapján is. Később, az ügyintézés miatt tett levezető séta igazolta ezt, valóban egy patinás múlttal rendelkező városban tettem villámlátogatást. Bementem egy templomba, mely az 1200-s években épült. Mindig is el tud varázsolni a templomok hangulata, egyszerű szépsége, most sem volt ez másképp. Legkésőbb a tavaszi kikelet beköszöntével Bedford is azon helységeket fogja gyarapítani, mely legalább egy napos felfedező túra célpontjaként kerül a listámra.

Az alábbi, szerény mobilkamerával készült fotó talán adhat némi ízelítőt a fentebb említett városi hangulatból.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése