2012. április 7., szombat

Gasztro péntek


Napközben felmerült a kérdés, mi legyen a vacsora? Én még nem ismerem a lehetőségek széles körét, gondolom ez sugallta Ica kérdését: Esetleg valamit nem kellene főzni? Persze ötletem sem volt, hisz azon kívül, hogy a szupermarketben nagy hűtők vannak tele különböző húsokkal, nem sok információval rendelkezem. Rövid időn belül kiderült, az áldozat egy 10 kategóriás (erre magyarázat később) csirke lehet, azonnal jött az ötlet, akkor egy igazi otthonról hozott ízeket tartalmazó csirkepaprikás fog készülni és én fogom elkészíteni. 


Irány tehát egy fotón már bemutatott bolt. Az út során egy alkalommal ráugrottam a baloldali nem létező fékpedálra a 40-s tempó ellenére, ugyanis majdnem olyat láttam, mint ami odahaza fordul elő, egy labda gurul keresztben az úton és utána a vásott kölyök, ügyet sem vetve a forgalomra. A különbség annyi volt, hogy itt egy kókuszdió gurult az útra és utána egy helyi ember futott. Egy mosollyal és egy intéssel elintéztük a dolgot.

A boltban az egyik hűtő mélyéről elő is került a mélyfagyasztott, zacskóba öltöztetett és Új-Zélandról ideutaztatott csirke. Érdekes volt megtudni, hogy a Zátonyon (Új-Zéland) nem foglalkoznak a kilogrammokkal, egyszerűen kódszámmal osztályozzák a csirkét, van a 10-s és a 12-s kategória, nyilván nagysághatár szerint.  A kettőt a számjelzésen túl természetesen az ára különbözteti meg. Így került a fazékba 10-s csirke. Az alábbi fotókon a fontos, a legfontosabb alapanyag, a szegedi paprika - mely velem utazta végig a sok ezer kilométert-, illetve a főzés közbeni állapot és a végeredmény látható.








































Az előkészítés során természetesen kerestem és kértem azokat a fűszereket, melyekkel egyéni íz világot szoktam elérni. Szükségem volt borsra, köményre, a paprikára természetesen és én időnként például kakukkfűvel teszem egyedivé (tessék egyszer kipróbálni). A kakukkfű hallatán Ica csak nézett, mert ezt a fűszert nem ismeri és kérte az angol elnevezését. Persze, hogy nem tudom, hiszen én úgy tudom, hogy tipikus magyar fűszernövény, de legalábbis csak Európában ismert.  Így most ez a fűszer kimaradt, mert nem volt kedven vagy ötven fűszeres üveget végigvizsgálni.

Természetesen kíváncsi voltam Ica véleményére, így alig vártam, hogy elkészüljön az étek és megízlelje az első falatokat. Egyszerű, de határozott véleményt hallhattam: Finom! Csak talán hiányzik belőle a kakukkfű :).

Csak az érdekesség miatt írom ide a költségeket. Mint tudott, nem olcsó itt az élelmiszer, de úgy gondolom, hogy ha az alábbi árakat az átlagos szorzóval (1 NZ $ kb. 183 Ft) magyar forintra alakítjuk, mellbevágó az eltérés. Az összehasonlítás természetesen hamis, nem ismerve az itteni béreket, de erre az utóbbira nem térnék ki.

1 db 10 kategóriás fagyasztott csirke      $9.50
2,5 db közepes méretű vöröshagyma      $2.25
0.5 kg Makaroni elbow                           $3.50
0,5 dl napraforgó olaj, melyből fél liter  $5.00
némi só, melyből 300 g                           $2.50

A bors és kömény Ica fűszertárából, na és a nélkülözhetetlen szegedi paprika értéke nem meghatározható.

1 megjegyzés:

  1. Én aztán tudom, hogy finomat főzöl! :-)

    Jó volt belesni a konyhába is, nem beszélve arról, hogy te is ott állsz!
    A bal bokád éppen el van kendőzve..., nagyon bízom benne, hogy hamar begyógyul, és megnyugszik a lábad minden sejtje!

    Szeretem az Ica humorát is! ;-)

    Ölelés Nektek!!

    VálaszTörlés