2012. április 18., szerda

Új hét kezdődik...


A vasárnap hasonlóan telt, mint az előző nap. Reggel irány a motel, befejeztem még azokat az előkészítő munkákat, melyek esetlegesen akadályozták a további építő, vízvezeték szerelői feladatokat, majd a délutáni órákban rápihentem kicsit a következő hétre.


Vasárnap éjjel nem aludtam úgy, mint előtte. Valahol a zsigereimben éreztem azt a felelősséget éjjel is, ami azzal jár, hogy egyedül kell rendet tartanom a munkások között, regisztrálni a teljesített órákat és főleg, hogy adott esetben meg kell értenünk egymást, hogy zökkenőmentesen haladjanak a felújítással.

Rendesen, mint máskor elsőként érkeztem a motelhez és mire nyolc órát mutatott az óra már tízen lettünk. Hirtelenjében azt sem tudtam az új emberekről, hogy ki milyen céllal, milyen feladat ellátására érkezett. Persze pillanatokon belül kiderült, hogy az eddigi builder mesterek mellé érkezett egy-egy labour (segédmunkás), így nagy lendülettel el is indult a félbemaradt unit mennyezetének burkolása.

Megérkezett Joe is két emberével és rögtön elő is kerültek a fűkaszák, fűnyírók és megkezdték a motelkörnyéki terület rendbetételét. Háromórás munkájuk eredményeként már úgy néz ki az útról a földdarab, mint a hol laknak is.



A déli lunch break (ebédszünet) idejét szinte mindenki a motelnél töltötte vidám beszélgetéssel, egymás ugratásával és anekdotázással. Számomra a dolog szépséghibája az volt, hogy az egész foglalatosság niuean nyelven zajlott, így gyakorlatilag csak bambán vigyorogtam egy ideig, mikor a többiek kacarásztak. 

Jobbnak láttam, ha mással foglalom el magam, ezért elindultam az Avaiki barlangok ismételt felfedezésére. Azt hiszem sokáig kell még ide elvonulnom, mert megint mást és másként láttam, újabb szépségeit felfedezve a földalatti termeknek. Most az ezeréves lávazuhatag nyomain túl, a sok-sok éve képződő cseppkőképződmények nyújtottak új csodákat a számomra. 






















Az egy óra gyorsan elszállt, így egy utolsó pillantással végigpásztáztam az óceán és a látóhatár egybeolvadt vékonyka vonalát. A második képen mindezt békaperspektívából.



A visszafelé úton íz élet egy csodálatos megnyilvánulására bukkantam. A sivár vulkáni kőzetben gyökeret verve egy magányos facsemete dacol a hiányos táptalajjal és a tűző nap erejével jelezve minden arra járónak az élet bárhol gyökeret verhet. 

Azt hiszem, sokszor vendége leszek még vendége ezeknek a barlangoknak.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése